Cechą wyróżniającą transport kolejowy towarów jest możliwość załadunku do wagonu większej ilości towaru (do 68 ton oraz do 136 m3) w stosunku do transportu drogowego. Transport kolejowy organizujemy głównie do Kazachstanu, Rosji, Mongolii, Azerbejdżanu, Kirgistanu, Tadżykistanu oraz republik ościennych.
Do realizacji transportu kolejowego na Wschód mamy do dyspozycji różne rodzaje wagonów i kontenerów.
Wagony:
- wagony kryte zwykłe:
Wymiary wewnętrzne: dł. 13 800mm, szer. 2760 mm, wys. 2790 mm Załadunek od 64 do 68 ton, objętość 120 m3
- wagon kryty dwudrzwiowy objętościowy typu 280:
Wymiary wewnętrzne: dł. 15 600 mm, szer. 2760 mm, wys. 2790 mm Załadunek do 68 ton, objętość 136 m3
- wagon typu termos:
Wymiary wewnętrzne: dł. 20 200 mmm, szer. 2600 mm, wys. 2600 mm Załadunek do 53 ton, objętość 138 m3.
Kontenery:
- kontener 20 stopowy:
Wymiary wewnętrzne: dł. 5900 mm, szer. 2300 mm, wys. 2380 mm Załadunek do 19 ton, objętość: 33 m3
- kontener 40 stopowy:
Wymiary wewnętrzne: dł. 11 990 mm, szer. 2300 mm, wys. 2380 mm Załadunek do 25 ton, objętość: 65 m3.
Do przeładunku towarów wykorzystujemy terminale przeładunkowe na przejściach granicznych Kuźnica/Bruzgi (Sokółka), Terespol/Brześć (Małaszewicze, Kowalewo, Kobylany) i Siemianówka/Świsłocz. Na nich dokonywane są przeładunki z samochodów ciężarowych na wagony szerokotorowe oraz z wagonów wąskotorowych na wagony szerokotorowe. Ponadto na terminalach w Sokółce i w Siemianówce posiadamy magazyny, w których możemy przechowywać Państwa towar do czasu przybycia wagonu. Na wszystkich trzech wyżej wymienionych terminalach zapewniamy kompleksową obsługę spedycyjną i celną.
Schemat transportu wygląda następująco: podstawiamy auta do Państwa zakładu na załadunek i dowozimy dowolny ładunek na nasz terminal w Siemianówce, Sokółce, lub Małaszewiczach. Tam podstawiamy szerokotorowe wagony i pod nadzorem wyspecjalizowanych pracowników oraz profesjonalnego sprzętu dokonujemy przeładunku z auta do wagonu. Zabezpieczamy towar w taki sposób, aby w czasie transportu nie uległ jakiemukolwiek uszkodzeniu. Następnie wagon jest przez nas plombowany i wysłany do miejsca przeznaczenia. Wszystkie te czynności fotografujemy. Dzięki temu klient ma pewność, że praca została wykonana profesjonalnie. Zdjęcia z przeładunku są wysyłane klientowi tego samego dnia.
Dodatkowo przygotowujemy niezbędne dokumenty na przewóz kolejowy, m.in. list przewozowy SMGS, a także, na życzenie klienta, zajmujemy się odprawą celną. Kopię dokumentów klient otrzymuje pocztą elektroniczną zaraz po odprawie.
Ponadto, monitorujemy wagony i każdego dnia informujemy klienta o miejscu przebywania wagonu z jego ładunkiem. Jesteśmy w stanie określić datę przybycia wagonu na stację przeznaczenia.
Serdecznie zapraszamy do współpracy. |